Ако търсите достъпни аудиофилски слушалки, Audeze LCD-1 са точно това.
Има нещо доста възхитително в безкомпромисното качество на Audeze. От самото начало компанията е насочена както към професионалния пазар, така и към хай-енд потребителя у дома - и използвайки съблазнителна комбинация от Planar Magnetic технология, щедри компоненти и безпогрешна естетика, Audeze създава продуктова гама, която се приема с възхитение.
И така, след няколко годишното пътуване на Audeze, започнало с Планарните магнитни слушалки LCD-2, при нас вече са и LCD-1 - най-достъпният чифт слушалки произвеждани някога от Audeze, въпреки споделените редица прилики със слушалки, които струват два пъти повече.
Но могат ли тези слушалки за ~800лв. да се конкурират с аудиофилските им събратя, които струват два пъти повече? Отговорът, разбира се, е неоспорвано и кратко да.
Планарните магнитни слушалки Audeze LCD-1 бяха пуснати в края на 2019 г. на цена ~$399 USD. Това без съмнение звучи скъпо, но в сравнение с първородния LCD-2, който струва ~$995 USD, LCD-1 всъщност са си чиста изгода.
Дизайн
Струва си да започнем с това, че LCD-1 не са безжични. Всъщност те са дори по-окабелени от повечето жични модели слушалки - има здрав, добре сплетен кабел, който се разклонява към всяка слушалка. Това не е шумопотискащ дизайн и всъщност няма сензорни контроли (или бутони за управление от какъвто и да е вид).
Наушниците имат 180 градуса на артикулация и се сгъват доста плътно, за да се поберат в прилежащия си калъф за транспортиране. А със своите 250g са достатъчно леки, за да могат да бъдат лесно преносими. Но въпреки това и въпреки твърдението на Audeze, че това е удобен за пътуване дизайн, LCD-1 не са със затворен тип на звучене - така че, въпреки че може да са лесни за транспортиране, трябва да помислите за използването им по време на път, защото вашата музика ще изтича като от гевгир през отворените решечести наушници.
Наистина е трудно да се предвиди сценарий, при който използването на обществен транспорт (например) не може да бъде считано за „антисоциално“. Така че нека се съгласим, че ще използвате своя LCD-1 за по-уединено слушане.
За щастие, те са толкова удобни, колкото всеки номинален съперник, благодарение на вътрешната лента за глава и наушниците, тапицирани с мека агнешка кожа (до скоро вегански слушатели, беше ни приятно). Качеството на използваните пластмасови компоненти също е обещаващо.
Характеристика
Продължавайки дискусията по темата, LCD-1 разполага с планарно-магнитна технология - типична за Audeze и напълно нетипична за всеки основен конкурент.
Накратко, планарно-магнитният дизайн се стреми да постигне баланс между по-обичайните (компактни, бюджетни) динамични драйвери, най-често използвани в слушалките; и (големите, скъпи) електростатични драйвери, представени в някои езотерични модели от висок клас. Използвайки елементи от всяка технология (тънката и гъвкава електростатична звукова мембрана, но с динамичен ток, преминаващ през нея до драйвера), Audeze се стреми към най-доброто от двата свята. Скоростта, точността, ниските изкривявания и разширеният честотен диапазон на електростатиката, но с пространствената и икономическата ефективност на динамичната технология.
Накратко: зад всеки луксозно завършен наушник има 90-милиметров планарно-магнитен драйвер.
Дизайнът разполага с някои патентовани (и изключително състезателно звучащи) Audeze технологии: диафрагми „Uniforce“, магнити „Fluxor“ и вълнводи „Fazor“, които безспорно допринасят за изпълнението на LCD-1, въпреки че звучат като отхвърлени герои от a филма Marvel Origins.
В друго отношение, има само липса на функции, които да се отчетат. Двуметровият кабел, специално сплетен срещу заплитане е снабден с 3.5 мм жак и се предлага заедно с 6.3 мм адаптер. На около две трети от дължината си, той се разделя на две и се включва към всяка слушалка чрез 3,5-милиметрови жакове. Тъй като е откачащ се, той може лесно да бъде заменен.
И честно казано, това е вашият комплект. Така че всичко, което ще оправдае цената на LCD-1, ще трябва да се случи в звуковото му представяне.
Представяне
Трудно е да изберем кое е най-впечатляващото за начина, по който звучат LCD-1. Дали това са страхотните нива на детайлите? Със сигурност чувате близостта на китарите и отчетливата гласност в песента Jerusalem Tomorrow на David Olney. Audeze успява да предаде най-добрите детайли на гласа на певеца - шумовете на устните и небцето, управлението на дишането му, неговото фразиране и безпогрешна характерност. С някои слушалки Olney звучи като придружен от една китара, но с LCD-1 става ясно, че има две: електрическа и акустична, свирещи в толкова близка формация, че почти звучат удвоени (от Англ.ез.: Double track/ източник: Wikipedia).
Това криминалистично ниво на детайлна експертиза обаче, по никакъв начин не показва безпристрастни или криминални черти на LCD-1. Той се отдава на музиката заради самата музика, и защото може да предаде Nautilus от Anna Meredith по-чисто и с по-правилна отчетливост на отделни звуци от всеки съперник със сходна цена, което не го прави превзет. Нито неговата неутрална тоналност го прави сдържан.
Той е сходно талантлив, когато става въпрос за разширяване на мащаба и честотата. Мелодията на Ана Мередит съществува и на широка звукова сцена, и когато записа достигне върховата си точка, LCD-1 стига до такива низини и удря почти толкова силно, колкото всеки алтернативен динамичен драйвер. И той прави това без излишен стрес, без изкривяване на общата честотна характеристика и без видими усилия. Насочете силата на звука на север (защото очевидно не сте около други хора) и ще забележите, че неговите равномерност и равновесие не са компрометирани ни най-малко.
Ако даден запис е създаден, за да обезсърчи и слушателя, и оборудването, което го представя - то това е песента Shoulderblades на Girl Band. Докато LCD-1 не се опитат да почистят мръсотията под ноктите на песента, или да прикрият вонята на цигари, върху дрехите - няма да имат грижи. Темпото се управлява умело, мрачният аналогов бас е дълбок и разяждащ, а динамичните вариации (както големи, така и малки) са описани изцяло.
Цялостното представяне на LCD-1, независимо от файла, който слушате или силата на звука - е добре композирано, влиятелно и напълно правдоподобно. Слушайте музика, така както никога не сте чували досега, и без да се съмнявате в пълнотата на музикалната картина. Слушайте музика, която сте чували хиляди пъти преди и има всяка вероятност Audeze да намери някакъв нюанс, който никога досега не сте чували.
Недостатъците са забележително малко. Дизайнът с отворен гръб (open-back) създава малко пречка в използваемостта им, със сигурност, и е вярно да се каже, че продължителното слушане (повече от, да речем, час) може да доведе до запаряване на кожените наушници. Но що се отнася до "гайките и болтовете" на аудио възпроизвеждането, тук наистина няма никакви забележки.
Най-отдадените по баса глави ще намерят алтернативи, които имат дори по-голяма нискочестотна потенциалност, но не и такива със субатомните нива на детайли в басовото възпроизвеждане на LCD-1. Останалите от нас, просто ще продължат да се наслаждават на изключително сигурния начин, по който LCD-1 ни предава музиката.
Окончателна присъда
Audeze LCD-1 са толкова напред във времето си, спрямо сегашните слушалки на пазара, че почти е достатъчна причина да им се насладите. Те имат такава очевидна и инстинктивна коректност на звука във всяко отношение, че странностите в тяхната спецификация се оказват без значение.
Стига да сте готови да слушате в усамотение, просто няма причина да пренебрегвате тези слушалки.
/Източник: techradar.com/